ramazan-u-foci-001
Ramazan je, pred iftarsko doba. Miriše avlija od mamine i nenine kuhinje. Mirisi se miješaju sa mirisom zambaka, kadifica, karanfila i ruža na čistoj okupanoj kaldrmi bez i jedne nepoželjne travkice. Slatko iščekivanje iftara odužilo se. Ljeto je, dan je dug.A onda trk iz avlije na kraj mog sokaka do početka Gapinog sokaka. Tu stojim i nestrpljivo se penjem na prste, istežem vrat i pogled uprt u Carevu džamiju. Upališe se kandilji. Čuju se ezani, trčim brzinom munje ulijećem u avliju ja prvi vijesnik završetka posta. ” Nenooo, upalili se kandiljiii !” Onda slijede nenine slastice mmm, najslađi iftari. “Jedi, jedi tvoja majka ne zna ovako kuhati!” govorila bi moja nena. Onda sa nenom za ruku pa na teraviju, a u ruci mi pare, dala nena za čokoladu.
Opet će ako Bog da goriti kandilji na Carevoj džamiji pa makar ne bilo djece da ih iščekuju. Allahu moj podari mojoj neni vječni rahmet i mom babi koji me je tjerao u mekteb kad je rijetko ko išao i kad sam krila u kesi mahramu i Ilmihal da me ko ne vidi, nije bilo u ” trendu”. Mogu nam porušiti džamije, ali ne mogu porušiti naš odgoj i tradiciju
Mervana Gogalija Sarajevo, 2014

_ _ _ _ _

Mervana Gogalija mlada spisateljica iz Foče, sa fočanske kaldrme, diplomirani je ing poljoprivrede. Živi i radi u Sarajevu. Piše za se i za svoju dušu da ostanu uspomene i sjećanja na Foču.

Ramazan u Foči _ 50185450

Ramazan Šerif Mubarek Olsun _ 50185449

Bajram Šerif Mubarek Olsun _ 50185448

 

vidi još:

IFTAR U FOČI – Hadžem Hajdarević
https://focanskidani.wordpress.com/2017/02/17/iftar-u-foci-hadzem-hajdarevic/

 

1 komentar na “FOČANSKE PRIČE : RAMAZAN U FOČI

Komentariši

