Slučaj grada - kampa za silovanje korištenog kao 'oružje rata' _ 50185161

“Pripadnici oružanih snaga bosanskih Srba upotrebljavali su silovanje kao sredstvo terora”.

Branislav Brane Ćosović komadant vojne policije tzv. ‘Ćosinih stražara‘ u Foči 1992. godine “pohvaljen zbog dostignuća u oslobađanju Foče”.
“Osim silovanja teško ću zaboraviti i batine, naročito one koje sam dobila od Vlade iz Foče, zvanog Bakara.” – rekla je djevojka koja je razmijenjena 21. marta 1993. godine.

25 Godina od genocida u Foči _ 4463

Buk Bijela, naselje na gradilištu nikad izgrađene hidroelektrane na Drini, koje je bilo pretvoreno u lokalni vojni štab, a u barakama su bili srpski vojnici, njih 200-300. Vojnici su mlade žene saslušavali i – optužujući ih da im daju lažne izjave – silovali. Jedna djevojka je, uz izgovor da “nije davala dovoljno dobre odgovore”, odvedena u prostoriju gdje su je silovala, koliko se sjeća, najmanje desetorica vojnika, nakon čega se onesvijestila.

25 Godina od genocida u Foči _ 50185160

U srednjoškolskom centru je također bila jedna od ratnih kasarni (danas je to opet škola) i kratkoročni pritvor za žene, djecu i starije. U iskazu jedne Bošnjakinje, haške svjedokinje, stoji: “Svaku večer su dolazile grupe srpskih vojnika koji su silovali žene i djevojke. Bilo je i grupnih silovanja, uglavnom nad mlađim ženama i djevojkama. Najčešće su dolazili pripadnici vojne policije ‘Ćosinih stražara‘.”

Slučaj grada - kampa za silovanje korištenog kao 'oružje rata' _ 50185160

Sportsku dvoranu “Partizan” obezbjeđivala je redovna milicija. U periodu juli-august 1992. bila su najmanje 72 zarobljena bošnjačka civila, uglavnom žene, djeca i nešto malo starih. Vojnici i milicioneri su dolazili svaki dan i svaku noć i silovali žene i djevojke. Neke su odvodili u hotel “Zelengora”, privatne stanove i kuće, gdje su bile izložene masovnim silovanjima. Jedna Bošnjakinja, svjedok događaja, danas nastanjena u Australiji, u svom iskazu je rekla: “Oko 12. augusta 1992. godine, večer prije nego što će nas pustiti, dva vojnika su odvela mene i još jednu djevojku na gradski stadion. Tamo je stajala, čekajući nas, velika grupa vojnika, a među njima je najviše bilo Crnogoraca i vojnika iz Srbije. Tu noć ne znam koliko me je vojnika silovalo na klupama stadiona. Ostali su stajali i sve to gledali. Onesvijestila sam se. Iste noći odveli su nas u Buk Bijelu, a vojnici su nas opet silovali…”

Slučaj grada - kampa za silovanje korištenog kao 'oružje rata' _ 50185163

Odvodili su nas u barake, po 2-3 žene, tamo nam prijetili pištoljima i noževima, skidali nas gole i više njih je svaku od nas silovalo. Među njima sam prepoznala zloglasnog četnika Gojka Jankovića. Osim Gojka Jankovića, tu je bio i Slavko Ivanović. Prije rata bio je taksista u Foči.

Nisam se uspjela ni oprati, a već je došla neka druga četnička vojska i odvela me ponovo, sa još nekim ženama, u jednu bošnjačku kuću. U podrumu te kuće je bila jedna stara nena. Tu su nas, više njih, četnika, silovali do samog jutra. Ujutro su nas vratili u salu i tek što smo došli, došao je jedan četnik i opet izveo nas šest mlađih žena, kao, treba da mu očistimo kuću u obližnjem naselju. Međutim, kad smo dovedene, od čišćenja nije bilo ništa. Tamo je on doveo desetak četnika i tu su nas svi više puta silovali i radili od nas šta su htjeli sve do podne, kada su nas vratili u salu. Bile smo izmrcvarene i izmučene gotovo do smrti.

Najčešće je vodio mene i Eminu.Jednom me je odveo i Dragan Stanković, zvani “Dragec”. On me je vodio sa jednim Crnogorcem u Gornje Polje u Foči, u neku garsonijeru.

Slučaj grada - kampa za silovanje korištenog kao 'oružje rata' _ 50185162

Uvečer, na Đurđevdan, 06.05.1992. godine, neko je počeo da lupa na vrata: “Otvorite! Otvorite!” Nezira je prišla vratima i otvorila ih. Ušao je Trivun Predrag Pedo i odmah prišao meni. Oštro mi je naredio da pođem sa njim na tavan. Pitala sam šta ću na tavanu. Kad sam mu to rekla, on je okrenuo pušku i počeo me udarati kundakom po glavi. Zateturala sam se od udaraca. Dok me je tukao, žene koje su bile sa mnom su se razbježale. Ostala je samo nana koja nije mogla da se pomakne. Onda me je on privukao sebi i grubo navalio na mene.

25 Godina od genocida u Foči _ 4465

Da li me je onda silovao? Da li me je onda general Rouz seksualno zlostavljao? Jeste, ponizio me je kao robinju. Nisam mogla da se oduprem. Silovana sam, samim tim što sam bila zarobljena logorašica, obespravljena, bez ijednog ljudskog prava… General je kuću napustio pred zoru, ostavivši me samu sa mojom sudbinom.
Ostala sam tu još pet-šest dana, a za to vrijeme me je general Rouz posjetio još dva puta. Uvijek je dolazio poslije trčanja u prirodi. To se vidjelo i po njemu i po njegovoj odjeći. Sa Tjentišta su me ponovo vratili u bolnicu, u kojoj me je Rajko Vukadin do 03. jula 1994. godine, silovao nekoliko puta. Ucjenjivao me je prijeteći mi da će me odvesti u salu “Partizan”, u kojoj tada, saznala sam kasnije, više nije bilo logorašica… Slobodu sam udahnula nakon golgote koja je trajala dvije godine… 03.07.1994. godine, došli su po mene i odvezli me vojnicima UNPROFOR-a, koji su me predali našima u Goraždu, gdje mi je bila porodica.

arhiv

vidi još:

O GENOCIDIMA NAD BOŠNJACIMA: „AKO BUDEMO BUDNI NEĆE NIKAD VIŠE, ALI AKO BUDEMO SPAVALI HOĆE USKORO……“/FOTO/…
https://focanskidani.wordpress.com/2016/04/30/o-genocidima-nad-bosnjacima-ako-budemo-budni-nece-nikad-vise-ali-ako-budemo-spavali-hoce-uskoro-foto/

GODIŠNJICE : 25 i 75 GODINA OD GENOCIDA U FOČI
https://focanskidani.wordpress.com/2017/03/09/godisnjice-25-i-75-godina-od-genocida-u-foci/

75 GODINA OD GENOCIDA U FOČI : IZJAVA DERVIŠ BAVČIĆA IZ FOČE (februar,1942.)
https://focanskidani.wordpress.com/2017/03/05/75-godina-od-genocida-u-foci-izjava-dervis-bavcica-iz-foce-februar1942/

FOČANSKE ŽRTVE GNOCIDA 1992. (spisak nije kompletan)
https://focanskidani.wordpress.com/2017/04/20/focanske-zrtve-gnocida-1992-spisak-nije-kompletan/

SJEĆAŠ LI SE FOČE?:Zašto je zaboravljena Foča u ovdašnjim medijima?
https://focanskidani.wordpress.com/2017/04/09/sjecas-li-se-focezasto-je-zaboravljena-foca-u-ovdasnjim-medijima/

FOČA, 7. april 1992. – 7.april 2017 : 25 godina od početka GENOCIDA u Foči
https://focanskidani.wordpress.com/2017/04/07/foca-7-april-1992-7-april-2017-25-godina-od-pocetka-genocida-u-foci/

Foča 1992. : Silovanje kao metoda rata
https://focanskidani.wordpress.com/2017/03/16/foca-1992-silovanje-kao-metoda-rata/

Neću da zaboravim! : Foča 1992. – 1995. (FOTO)
https://focanskidani.wordpress.com/2017/03/13/necu-da-zaboravim-foca-1992-1995-foto/

FOČA (1992.-2017.) – ČETVRT STOLJEĆA GORČINE : TZV. PROTJERNICE (ODOBRENJA…itd)
https://focanskidani.wordpress.com/2017/03/12/foca-1992-2017-cetvrt-stoljeca-gorcine-tzv-protjernice-odobrenja-itd/

3 komentara na “FOČA : Slučaj grada – kampa za silovanje korištenog kao ‘oružje rata’

Komentariši

