Sahat kula u Foči _ 50185471

Adil Zulfikarpašić je ukazivao da su među prvim partizanima koji su otišli u planine bili veoma jako zastupljeni i Bošnjaci, ali da je KPJ dala direktivu da oni i Jevreji, a često i Hrvati moraju nositi srpska imena na terenu: „Tako je Hasan Brkić bio Aco, Oskar Danon bio je Jovo, ja sam takođe bio Aco… Izgledalo je tako kao
da su čitav komandni kadar i prvi borci u Bosni bili isključivo Srbi!

I ja moram da vam kažem da su nas srpski seljaci često pitali: “Šta je s Turcima?! Gdje su oni?! Zašto ih nema u partizanima?! Upravo takvo pitanje meni je na jednom zboru
postavio neki srpski gazda, knez tog sela. A sjedimo tu, Lakišić, Avdagić, Čengić, Hamović, Kovačević, Zulfikarpašić… i šutimo!

Time se stvarala jedna protumuslimanska atmosfera. Umjesto da je KPJ otvoreno rekla kako smo mi došli da zajedno sa našom braćom Srbima branimo njihova sela, ona je te komunističke
kadrove, ali i borce preimenovala! Meni ni do danas nije jasno zašto smo mi bili primorani da krijemo naša prava imena, jer je ta okolnost veoma negativno uticala na srpske mase”.

Ubitačna je bila parola, navodi Zulfikarpašić, da su Muslimani morali skrivati svoj identitet, porazna za one koji su bili partizani. Niko od mnogih Muslimana koji su otišli na Romaniju, u Kalinovački odred, nije mogao nositi muslimansko ime. Po njemu, naredbu za takvo postupanje, izdao je Pokrajinski komitet KP za BiH, “Rodoljub
Čolaković, Iso Jovanović… Đuro Pucar nije se toga držao, ali on je imao drukčiju, bolju situaciju. A u Hercegovini, istočnoj i srednjoj Bosni Muslimani su nosili srpska imena”

Ubitačna je bila parola da su Muslimani morali skrivati svoj identitet _ 501854987

https://www.facebook.com/groups/502258339801423/permalink/1703448499682395/

Komentariši

