Umjesto kritike

Ovo je i tužno i žalosno i k tomu još ružno. Dvadeset dana ovih deset kvadrata skele stoji i čeka. Postaju dosadni. Svake godine zalijepe poneko staklo. Ono zimi spadne i opet ponovo. Pranje para preko mrtvih. Očiste i puste vodu onaj dan kad treba da se (samo)izreklamiraju. I opet, iznova godinu dana pustinja bez vode, samo suha česma na Grebku. Svake godine objese one nekakve slike o nekakvim objektima, uslikaju se i izreklamiraju, uveče skinu i tako godinama. Teško nama sa nama.

TRADICIONALNO GREBANJE

Svakidašnja jadikovka

Kako je teško biti slab,
kako je teško biti sam,
i biti star, a biti mlad!

I biti slab, i nemoćan,
i sam bez igdje ikoga,
i nemiran, i očajan.

I gaziti po cestama,
i biti gažen u blatu,
bez sjaja zvijezde na nebu.

Bez sjaja zvijezde udesa
što sijaše nad kolijevkom
sa dugama i varkama.

–O Bože, Bože, sjeti se
svih obećanja blistavih
što si ih meni zadao.

O Bože, Bože, sjeti se
i ljubavi, i pobjede
i lovora i darova.

I znaj da Sin tvoj putuje
dolinom svijeta turobnom
po trnju i po kamenju,

Od nemila do nedraga,
i noge su mu krvave,
i srce mu je ranjeno.

I kosti su mu umorne,
i duša mu je žalosna,
i on je sam i zapušten.

I nema sestre ni brata,
i nema oca ni majke,
i nema drage ni druga.

I nema nigdje nikoga
do igle drača u srcu
i plamena na rukama.

I sam i samcat putuje
pod zatvorenom plaveti,
pred zamračenom pučinom,

i komu da se potuži?
Ta njega nitko ne sluša,
ni braća koja lutaju.

O Bože, žeže tvoja riječ
i tijesno joj je u grlu,
i željna je da zavapi.

Ta besjeda je lomača
i dužan sam je viknuti,
ili ću glavnjom planuti.

Pa nek sam krijes na brdima,
pa nek sam dah u plamenu,
kad nisam krik sa krovova!

O Bože, tek da dovrši
pečalno ovo lutanje
pod svodom koji ne čuje.

Jer meni treba moćna riječ,
jer meni treba odgovor,
i ljubav, ili sveta smrt.

Gorak je vijenac pelina,
mračan je kalež otrova,
ja vapim žarki ilinštak.

Jer mi je mučno biti slab,
jer mi je mučno biti sam
(kada bih mogao biti jak,

kada bih mogao biti drag),
no mučno je, najmučnije
biti već star, a tako mlad!

Tin Ujević

Zabavnik, 1917.

_ _ _ _ _

 

Nakon teksta GREBAK : TRADICIONALNO GREBANJE (iz godine u godinu po običaju) – https://focanskidani.wordpress.com/2017/08/04/grebak-tradicionalno-grebanje-iz-godine-u-godinu-po-obicaju/
IZAZOV PRIHVAĆEN ili je to još jedno BACANJE PRAŠINE U OČI (ZAMAZIVANJE OČIJU) širokim narodnim masama – POČELA izgradnja šadrvana na Grebku. Hajde de – da i to pogledamo.

izazov prihvaćen - TRADICIONALNO GREBANJE (iz godine u godinu) - GREBAK Izgradnja šadrvana

Boračko-pljačkaška udruženja (takozvani ublehaši) 360 dana razmišljaju, izmišljaju i planiraju najpokvareniju,najperfidniju, najjeftiniju propagandnu lažu (ublehu) da nam uvale…E ovo je jedna od tih ubleha – laža koju će oni nama napraviti. Aferim. Aćkosum. Šutite narodne mase i gledajte.Na koncu im aplaudirajte. Zaslužili su. Za sve ove prevare!

ublehašima na Grepku se pridružio i Hans

_ _ _ _ _

JOŠ JEDNA UBLEHAŠKA
Rekostrukcija puta M18, dionica Grebak – Garež.
A šta je sa dionicom GREBAK – USTIKOLINA?

a sta je sa dionicom GREBAK USTIKOLINA

_ _ _ _ _

priredio:Kenan Sarač
fotografija: flickr ekranportal13

Komentariši

